Yhtena paivana paatin menna pankkiin avaamaan tanne oman tilin.Monasti sita olen ajatellut,mutta aina vaan on jaanyt.
Pankissa taman tilin avaamisen hoitaa virkailija,joka on astetta korkeampiarvoinen,mita normaalissa tiskipalvelussa olevat.Asiakkaita tahan palveluun ei montaa ollut,mutta kaikilla naytti olevan asia,mika vaatii enemman,kuin viisi minuuttia.Palvelupisteessa on kolme vastaanottopaikkaa,mutta vain yksi ihminen oli vastaanottamassa asiakkaita..Han myös vastasi puhelimeen,joka tietty soi koko ajan.
Uskomattoman nopeasti ja joustavasti virkailija(nainen) hoiti työtaan.Taalla on yleinen tapa,etta kun edellisen asiakkaan asiat alkavat olla lopuillaan,niin otetaan seuraava jo valmiiksi istumaan.aikaa ei kulu yhtaan hukkaan.
Vaikka virkailijalla oli kovasti töita ja kiire,niin kyllapa han jaksoi hymyillen ja ystavallisesti minuakin palvella.Tilanne oli jopa "kotoinen".Ei jaykkyytta eika virallisuutta.Jokaisessa tallaisessa tapaamisessa myös puhutaan jokunen sana "niita naita".
Teetakin olisin siina istuessani saanut.Etta pankissakin tarjottiin teeta,niin oli minulle eka kerta.Ei varmaan normaalilla tiskilla kyllakaan.
Toisena paivana menin TURKTELEKOMİLLE,kun nettisysteemit vaihtuivat vuodenvaihteessa,enka paassyt nakemaan laskuani.Kun mieheni laksi Suomeen,niin han pyysi Johtajalta,etta minua autettaisiin,jos ongelmia ja kysyttavaa tulee.
Kavelin siis suoraan johtajakerrokseen.Kun menee esim.johtajan luokse,niin ensin tietenkin katellaan,ja aina myös johtaja kysyy,etta "mita kuuluu".Tallainen jo saa hyvalle mielelle.
Esitin asiani,ja johtaja ohjasi minut virkailijan luokse,joka hoitaisi asiani.Kaikki tassa kerroksessa olivat miehia, puku paalla seka kravatti kaulassa.
Virkailija ohjelmoi minulle kaikki valmiiksi ja nyt paasen nakemaan laskuni.Turvasysteemeja on parannettu,joten olikin hiukan enemman tekemista mutkan kautta.
Myös taalla tarjottiin teeta,mutta en halunnut.Yleinen tapahan taalla on tuon teen tarjoaminen lahes joka paikassa.Viela lahtiessani virkailija kysyi,etta onko muuta kysyttavaa,ja onko ongelmia minkaan asian kanssa .ja toimiiko netti hyvin.Ja,etta jos jotain tulee,niin "tuleppa vaan tanne,niin autamme kylla".Eipa ollut talla kertaa muuta ongelmaa.
Eilen hain kenkani suutarista,ja samaa ystavallisyyden rataa jatkui siellakin.Korjaus oli tehty,mutta siina odottaessani suutari viela kiilloitti kenkani.Ja tietenkin kysyi,josko haluan teeta tai kahvia.Enpa halunnut tallakaan kertaa.
Juuri tuo ystavallisyys ja ihmislaheisyys on taalla asia,mista nautin.Kaupan myyja tai kassaneiti saattaa sanoa ulkonaöstasi tai vaatteistasi jotain kaunista jne.
Talla viikolla tata ystavallisyytta tulikin monen viikon edesta.Tuollainen merkitsee todella paljon.
Niita nyrppynaamoja on asiakaspalvelussa vahan,mutta aina silloin tallöin kylla eteen sattuu.
İhanaa viiikonloppua,ystavat.
15 kommenttia:
Kivasti sinua palveltiin siellä sun täällä,eikä ihme,että tuli hyvä mieli siitä. Mukavaa viikonloppua Sateenkaari!
Hyvaa asiakaspalvelua! Siita saa hyvan mielen. Minusta Suomessakin ollaan muututtu asiakasystavallisemmiksi.
Yaelian:Minulle tulee hyva mieli tosi pienesta asiasta,mutta tassa oli jo moninkertainen annos kuluneella viikolla..
Tuula:Kun oli lomalla Suomessa,niin huomasin saman.Kun viela niita asiakaspalvelijoita olisi Suomessa riittavasti,mutta laheskaan joka paikassa ei nain ole.
Siellä osataan palveluammatit. Olisi syytä joidenkin asakaspalvelijoiden tehdä sinne opintomatka.
Täällähän pitää kohta joka paikassa itse hoitaa kaikki , tai sitten turvatúa nettiin.
Terveiset sinne ja hyvää keväänodotusta.
Yhdyn ihan Minttulin sanoihin. Suomessa on monissa paikoissa jo opittu panostamaankin asiakaspalveluun, mutta vielä on siinä työnsarkaa yllin kyllin. Ja monesti asiat hoituvat yksinkertasimmin vain netin kautta.
Kiva kuulla, ettà saat hyvàà hymyilevàà palvelua siellà. Tààllà on asiakaspalvelutaidot hieman hakusessa.
Hyvästä asiakaspalvelusta jää kyllä hyvä mieli pitkäksi aikaa. Vaikka meilläkin on menty jo parempaan suuntaan - eli ymmärretty, että ilman asiakkaita ei tarvita myyjiäkään tms - niin vieläkin löytyy myös hapannaamoja asiakaspalvelussa.
Karmein omakohtainen kokemus on pitkänmatkan bussinkuljettajasta. Varmaan minun naamani laukaisi hänessä sellaisen aggression, että ajattelin jo kesken matkan nousta ulos bussista. Maltoin sentään jatkaa matkaa Kouvolaan asti.
Minttuli:Ja joka paikass on viela toistaiseksi paljon naita asiakaspalvelijoita.Saa nahda,kuinka kauan .
Ziriliini:Netin kautta hoituu moni asia helposti,mutta eipa laheskaan kaikki.
Ciacy:Silloin tallöin tulee eteen kylla sita huonompaakin palvelua,mutta todella vahan.Se,mika joskus on haittana,niin jonkun asian osaamattomuus ja tietamattömyys.Tata esiintyy myyntipuolella kaupoissa.Mutta yleisestiottaen kehitys on ollut naissakin asioissa huimaa,jos vertaa aikaa 16 vuotta sitten.
Anja:Bussinkuljettajista aina valilla kuulee Suomessa negatiivista palautetta.Ja kylla on minunkin kohdalleni sattunut monasti.
Tallaisesta tulee hyva mieli. Meillakin pankissa saa aika kivaa palvelua ja yleensa paasee istumaan managerin toimistoon. Toki tavalliset asiat sujuu siina tiskilla, mutta esim. pankkikortin uusimiset tai valuutan vaitamiset tehdaan jo sitten mukavasti rupatellen ja toimistohuoneessa istuen.
Kuulostaa mukavalta, ja kiva että palvelu pelaa, täällä Suomessa on joskus väkinäistä, riippuu..
monet sanovat, että mitä etelämmäksi täällä Suomessa tullaan, sitä tylymipä on ihmiset :/
Mukavaa sunnuntaita ystävä hyvä ♥
Sattuipa hauskasti meidan postaukset sivuamaan samaa aihetta :) Juuri tuo vieraiden kohteliaisuus,pienet small talkit paivan mittaan ja kehut vaikkapa kampauksesta, on niin mukavaa... ja siihen kun tottuu, niin Suomen meininki tuntuu kovin jayhalta ;)
Johanna:Tuollainen kaytantö on mukavaa.Kun siihen viela saa tree-tai kahvikupposen,niin moni turha jannitys haviaa.
Seijastiina:Olen asunut paakaupunkiseudulla,ja myös ihan Suomen etelakarjessa Hangossa,seka Keski-Suomea pohjoisempana myös.Oma kokemukseni on,etta etelassa on valittömampaa kaiken kanssa.
Karoliina:Kun olin omani postannut,niin kavasin sinun blogissasi,ja huomasin,etta samat ovat olleet ajatukset.
Nama elaman "eliksiirit" tuovat siihen arkipaivaan jotain sellaista,jota en pois antaisi.Niinpa onkin helppo valinta tama asuinpaikka ainakin minulle.
Kyllä varmaan tuollaisen palvelun jälkeen on hymy itselläkin herkässä. Aivan ihanaa. Fetyessä ollessamme ravintiolan tarjoilijapoika tapasi meidät kadulla ja hänen piti välttämättä saada kantaa meidän oastokset hotellille. Se tuntui ihan ylellisyydeltä. Sama poika oli meidän hovitarjoilijanmme siinä ravintolassa. Aina, kun menimme, hän kiirehti palvelemaan meitä.
Kymmeniä vuosia palveluammatissa, jossa olin muuten hyvä, sanoi jopa pomo ja asiakkaat...jäin eläkkeellä ja päätin ruveta äkäiseksi ja kiukuiseksi mummoksi....hih-hii...en kylläkään ole vielläkään siinä onnistunut, jos ei pian ala luistaa kunnon myrtsinä olo, ni olkoonsa sitten...;)
Mummeli;Ai,tekin olette olleet lomalla Fethiyessa.Me asuttiin siella 1,5 vuotta.İhana pikkukaupunki,mutta meille liian hiljainen.Mieheni lahimmat sukulaise asuvat siella.
Mukavaa kuulla,etta on ollut hyvat kokemukset saamastanne palvelusta.
Maikku:Sinua nyt ei edes kuvitellakkaan akaisena ja kiukkuisena mummona.Jata vaan sellaiset haaveet.
Lähetä kommentti