Kaupunki jakoi reittikarttoja,jollainen tietysti myös minulla on.
Systeemi on seuraavanlainen:Aikaisemminhan kaupungissamme on paassyt jollakin julkisella kulkuvalineella joka paikasta joka paikkaan.Nyt tassa uudessa jarjestelyssa ei enaan niin olekkaan.
Karttaan merkityt punaiset,siniset ja lilan variset linjat ovat paalinjoja (dolmukset ja bussit).Vihrea linja on ns kokoomislinja,jossa kulkee dolmus(on siis minibussi) pienemmalla alueella rinkia kiertaen ja kokoaa ihmisia paavaylille.Nyt siis jouttuu vaihtamaan kulkuvalinetta paastakseen perille.Tuo neliöin pisteytetty vayla on raitiotievaunun kulkureitti.
Toki suoriakin reitteja ilman vaihtoa on,mutta vahemman.Vaihtoaikaa on 45 minuuttia yhdella maksulla,joka ei aina riita,jos joutuu vaihtamaan kahtakin bussia.
Miten naista vaihtamisista selviavat vanhukset ja vammaiset,seka sairaat.Kaikilla ei ole varaa taksiin.
Dolmuksia vahennettiin liikenteesta ja suuria busseja on lisatty.Luulen,etta dolmuksen kuljettajia jai työttömaksi tassa uudistuksessa,mutta varmaa tietoa ei ole.
Antalyassa onkin ollut ongelmana varsinkin keskustassa kapeat kadut ja suuri maara dolmuksia,seka busseja liikenteessa.Jotain oli varmasti tehtava asialle.Ja dolmukseen mahtuu vahan ihmisia verrattuna suureen bussiin.
Kun katsoo tuota karttaa,niin huomaa,etta nyt on kaupungissamme paljon sellaisia alueita,missa ei ole julkista liikennetta(eika kokoomaliikennetta) ollenkaan.(Naita alueita ei nay tuossa kuvassa).
Aikamoinen oli kaos alkupaivina.Kansalaiset tosi vihaisia,kun ei tietenkaan kaikilla ollut tietoa,mika bussi minnekkin menee.Nyt ihmiset ovat rauhoittuneet,mutta vastalauseita tulee koko ajan.
Systeemi ei ole tallaisenaan toimiva.Jo nyt on muutoksia reitteihin tehty ja busseja lisatty.Edelleen on ongelmana mm. liian taydet bussit.Moni joutuu bussia odottaessaan toteamaan,etta bussi meni ja itse jai pysakille.Kun myös aikaisemmin pysakilla ei juurikaan tarvinnut odotella,niin nyt saa odottaa .
Onneksi me asumme sellaisella paikalla ,ettei paljoakaan busseja tarvitse kayttaa.Ja paareitit ovat ulottuvillamme.
Nahtavaksi jaa,miten kaikki tulee muotoutumaan.
















