perjantai 1. tammikuuta 2010

MEİDAN UUDENVUODEN "GAALAMME"

Laksimme liikkeelle illalla klo 21.00.Viela ei ollut kovinkaan kylmaa,mutta kukapa nyt ulos kahville istahtaisi.Ei ainakaan turkkilainen talvella.

Alkumatkan matkasimme dolmuksella.Tarkoituksena oli menna tuonne alas Konyaaltin monen kilometrin mittaiselle rannalle katsomaan,mita sielta löytyy uutena vuotena.Viimeksi,kun taalla asuimme,niin kotimme oli tuon kauniin rannan tuntumassa.
Tuota kiemuraista tieta myöten laskeuduimme meren rannalle

İhmisia oli tuohon aikaan viela todella vahan liikkeella.Kuva pitkan parkkipaikan ledvaloista.
Mutta monessa pikkuravintolassa (joita on rannalla paljon) musiikki soi,ja joissain oli nuorille disko,ja joissain muun ikaisten musiikkia.
Uutena vuotena lahes kaikkiin on sisaanpaasymaksu,johon sisaltyy ohjelma,ruoka ja ilmaiset juomiset koko yöksi. Hinnat vaihtelevat tason mukaan.Halvimmat meidan kuulemamme oli 50-70 liiraa ( 25,35 euroa).

Olimme kavelleet jo pitkan matkan tata tuttua meren rantaa myöten hiljalleen.Kello tuli 23.00,ja nalkakin alkoi olla.Nuo kauniit ledvalot puissa vaihtoivat varia punainen-sininen-vihrea ja sekavari. Niitten takana oli ravintola,mista sai meidan pikkuruokaamme. Ekmek arasi tavuk (kanaa leivan sisalla).

Syödessa vierahti aikaa sen verran,etta kello laheni puolta yöta,ja Vuosi vaihtuisi.Rannalle oli jo keraantynyt ihmisia enemman,ja maisema vilkastunut. Kellon tulessa 24,niin muutamia pienehköja raketteja joku rantaravintola ampui, ihmiset hurrasivat,ja meilla on tapana antaa toisillemnme suukko,mika alkaisi uuden vuoden onnellisissa merkeissa.
Tuohon kellonaikaan ei enaan busseja kaupunkiin kulkenut,ja taksin hinta olisi aikalailla kallis,silla kilometreja olimme kavelleet paljon,ja matkaa kotiimme myös aika paljon.
Kiirettahan ei ollut,joten paatimme,etta saastamme taksirahat,ja kavelemme,jos jaksamme.
Niimpa alkoi kotimatka.

Nama kasi kuvaa ovat Antalyan todella vanhasta uimalasta,missa aikoinaan on monet kisat pidetty.Nyt tama on poissa kaytösta ja rappeutumassa pahasti.Milloin lie puretaan,niin en tieda.

Eraan puisto-ravintola-alueen vartijan työasu eilen illalla oli tama.

Kavelykadun valoja.Olimme jo tassa vaiheessa saapuneet keskustaan,ja kotiinkaan ei ollut enaan pitka matka.

Tassa vaiheessa olivat kylla minun jalkani  alkaneet sanoutua irti tasta hommasta.Mutta sisukas kun olen,niin mitas pienista.Kaupungilla oli vakea liikkeella,mutta ei mitenkaan tungokseen asti.Ja rauhallistakin oli.Ei hulinoita.
Kotiin saavuimme kello 02.30,ja olikin teen paikka.Tallainen oli meidan uuden vuoden vastaanottomme.Kaveltya tuli arviolta 15 kilometria,mutta tekipa hyvaa kipeista jaloista huolimatta.enemman vaan pitaisi kavella viikottain.

Jael kirjoitti...

Mukavaa oli lukea uuden vuoden vietostanne! Oikein hyvää alkanutta vuotta Sateenkaari!

Susadim kirjoitti...

Mukavan kuuloinen "pikku" iltaretki :) Täällä hytistiin kovassa pakkasessa ja nytkin on -20.

-S- kirjoitti...

Hyvàà uutta vuotta sinne. Olipas reissu. Onneksi kamera oli mukana. Ihania nuo led puut ja hienosti on kuvatkin onnistuneet. Itselleni kun nuo jouluvalojen kuvaamiset olivat erittàin haasteellisia.

Sateenkaari kirjoitti...

Yaelian:Kiitti.saas nahda kaydaankö lenkilla ennen seuraavaa uutta vuotta.En usko,etta ainakaan noin pitkalla yhtamittaisella.

Susadim:Olihan se sellainen "pikku" iltaretki tosiaankin.Me olemme kylla valilla kovia kavelemaan.Minulla vaan tahtoo jalat tehda tenaa valilla,mutta sisukkaasti kavelen siita huolimatta.Kun ei ole pakkasia,niin tosi kivaa on kavella.

-S-:Kiitos.Tuli vahan pitempi reissu,mita oltiin suunniteltu.Led valot ovat yleistyneet katukaytössa taalla kovasti.Ja kauniita ovatkin.Niitten valokuvaaminen onkin ongelmallista varsinkin minun huonolla kannykkakamerallani.Huomasin,etta jos odottaa valotuksen kirkastumista,niin kuva ei onnistu.

Seija kirjoitti...

Onnea alkaneelle vuodelle! Olipa mielenkiintoinen uuden vuoden "matka". Melkein kuin olisin ollut mukana. Hyviä kuvia olette myös ottaneet matkan varrelta.
Aikamoinen kävelyreissu. Nyt on varmasti jalat kipeänä? :) Ei sitä niin huomaakaan matkan pituutta, kun on koko ajan jotakin kivaa tai mielenkiintoista. Se vain humpsahtaa ja seuraavana päivänä saa sitten tuta, että tulipa käveltyä tosiaan.
Juhlanne viittaa jollakin tavoin kuitenkin jouluunkin, tuosta joulupukkityylisestä työasusta päätellen? =)
Iloisin terveisin -Seija-

Heljä kirjoitti...

Kiitos kun pääsin mukaan gaalaan. Nyt voisi tuollainen "Ekmek arasi tavuk" maistua vaikka aamupalaksi. Täälläkin ihmiset kävelleet huimia matkoja juhlista kotiin, kun bussi- ja taksiliikenne seis sään (pakkasta ja jopa pari senttiä lunta). Me pysyttiin ihan vain kotosalla.
Mukavaa vuoden toista päivää ystäväni!
Irlannin pikkupakkasesta Heljä

Anonyymi kirjoitti...

Toivottavasti alkanut vuosi tuo kaikkea kivaa teille sinne Antalyaan!

Taalla vuosi vaihtui ihan kotisohvalla, peleja pelaten ja syöden :)

Anni kirjoitti...

Kiva oli päästä mukaanne uudenvuoden "gaalaanne" sinne Antalyaan vähän toisenlaisiin tunnelmiin kuin missä oma uusi vuosi vaihtui täällä maalla miehen, pojan ja pojanpojan seurassa. Miniä oli töissä ja me vietimme neljästään hyvin rauhallisen uudenvuoden. Mukavia tapoja molemmat ottaa uusi vuosi vastaan, teidän ja meidän:)
Oikein ihanaa alkanutta vuotta teille!

Sky Mikaela kirjoitti...

Oikein ihanaa alkanutta vuotta :-)!

Sateenkaari kirjoitti...

Seija:Kiitos.Kylla oli jalat kipeana viela eilenkin.Kovasti vaan venyttelin.Nyt jo normalisoituu.Mutta muuten kropassa tuntui tosi hyvalle tuo kavely.Tulee vain kaveltya tassa kaupungilla edestakaisin.Ja olkapaihin,missa minulla on molemmissa kolarin jannevammat,niin otti kovasti tuo kavely.Se on se tarina kavellessa,mika saa sen aikaan.Tietty matka oli pikkasen liian pitka.
Noita joulupukkeja oli ravintoloitten sisaanheittajina joka paikassa.Ja joulukuusia myös.Ja nyt on levinnyt myös taalla tapa,etta ostetaan lahjoja.

Helja:Meilla sentaan ei ollut lunta,eika pakkasta matkamme varrella.ONNEKSİ.
Sinne İrlantiin paivan halaus Antalyan aika lampimasta(+18),mutta tuulisesta saasta.

Karoliina:Meita oli pyydetty sukulaisiin iltaa istumaan,mutta kaydaan siella muutenkin niin paljon,ja mina olen kotosalla tosi paljon,joten halusin lahtea ulkoilmaan.Lisaksi viela sen perheen isa polttaa sisalla tupakkaa.Kesalla se menettelee,kun ovet ovat ulos auki,mutta talvella on minulle hirvitys.
Toivotaan ainakin,etta saatais ola mahdollisimman terveena.

Susanne:Hyvin rauhallinen oli tama meidankin uusi vuotemme.Taalla Antalyassa ei suurempia massakokoontumisisakaan ole,niinkuin esim.İstanbulissa,missa aina tulee sitten myös lieveilmiöt mukaan.
Perheita oli paljon ulkona kavelemassa,ja nuorisoa tietenkin.
Meren rannalla oli paljon nuotioita,joitten aarella ihmiset viettivat iltaa.
Se,mika on taalla lisaantynyt,niin teinityttöjen ja naistenkeskinen ulkonaoleminen myöhaiseen ajankohtaan.10 vuotta sitten ei naisia ja tyttöja ollut myöhaan ulkona ollenkaan.Ei nytkaan kylla kovin paljoa.
Kotiuusivuosi on kanssa erittain mukava tapa viettaa.Mina en kovasti tykkaa mistaan ,missa on paljon porukkaa.

Natjale:Kiitos ystavain,ja teille sinne Hollantiin paljon onnekkaita vuoden paivia.

Annu kirjoitti...

Saatte olla ypeitä itsestänne, kun kävelitte noin pitkän matkan. Kävelynne varrella oli tunnelmaa ja valoja, mitä päivällä ei voi kokea. Uutena Vuotena pitääkin tehdä jotain erityistä, niin se jää mieleen. terveisin Annu

Sateenkaari kirjoitti...

Kiitos Annu:Kipeista jaloista huolimatta ollaan kylla ylpeita.Tanaan kaveltiin uudelleen,mutta ei niin pitkaa matkaa.
Ja tuo ranta,missa uutena vuotena kavelimme,niin on kaunis paivalla,ja hyvin tunnelmallinen nimenomaan illalla kaikkine valoineen.Sysimusta meri,missa muutama valopilkku,on jotain,mita ei osaa sanoin kuvata.Tiedat varmaan tunteen.