sunnuntai 5. huhtikuuta 2009

LEHDESTA LUETTUA!


Maaliskuun alussa olin eraana sunnuntaina kavelylla ja ottelin kuvia.Myös mm. tasta puusta,mika naytti kivalta kasivarisine oksineen.Tallensin kuvat tietokoneelle,kuten tavallista.



Minulle tulee tanne Turkkiin KODİN KUVALEHTİ,jonka innokas lukija olen ollut jo hyvin kauan.Lehden tassa numerossa oli juttu "RUUKUT puutarhaan". Juttua lukiessani huomasin kuvassa "saman" puun,mista olin taalla ottanut puistossa kuvia.











Uskoisin,etta lehdessa olleet kuvat ovat suomesta,koska ohjeet kasvien istutuksesta ovat myös suomeen tarkoitettuja.
En tieda kyseisen puun nimea,mutta nahtavasti sita kasvaa myöskin suomessa,koska se tuossa lehden kuvassa oli.


3 kommenttia:

ziriliini kirjoitti...

Minusta näyttäisi, että kyseessä on joku tuija. ei käsittääkseni kasva luonnonvaraisena, mutta on tullut kovin suosituksi. En siis mene vannomaan, mutta näyttää tuossa yhdessä kuvassa lehdet/oksat semmoisilta.

Anonyymi kirjoitti...

Minäkin tuijaksi tuota puuta arvelin... ne ovat aika suosittuja kotipihojen kasveja nykyisin. Kasvavat suhteellisen nopeasti ja kestävät melko hyvin talvea eivätkä ole kevätauringollekkaan kaikkein herkimpiä.

Sateenkaari kirjoitti...

Ziriliini ja marke: saattaapi olla tuija. Tuossa minun ottamassani kuvassakin varmaan on istutettu.